fredag

Oppdatering

Back I am:) til Bergen by, min familie og jul...d var koselig:) selvfølgelig er det godt, men d e så mye eg tenker på og filosoferer om at eg ikke helt klarer å slappe av..hm..jaja..nokk om det! Alt handler vel om fokus og humør..tror eg..;c

Sitter no her og har nettopp fått med meg at Glenn vant idol, miss marple løste enda et mysterium og julenissen fins...livet er merkelig...hvertfall når man finner ut hvor ets fokus ligger...

La meg fortelle om hvordan eg har det på Nordfjord!
Meg og fire andre har kjøpt oss en bil! Ikke en hvilken som helst bil, men en gressgrønn 94/95 caravelle som har 8-9 koppholdere:) Vi har kalt bilen "kopps", tok du ann;) Noen jenter lagde t-shorter til hver av bileierene hvor det var bilde av bilen med oss i, og bilens navn: Kopps (med en statoil logo som O, tok du ann:) For noen jenter...






Videre har eg laget meg treski! Eg tror eg har laget min venn Børges drømmeski, ikke helt, men nesten hverfall...Vi lagde de i noe som skolen kaldte prosjektuke, og det tok fire dager å skjære dem til...nå ligger de i press og skal dekoreres etter jul...Motivet på skiene vet eg ikkje riktig, men skal gjøre meg flid:)


Jeg har selvfølgelig også hatt masse flåtte dager på ski.. ca. 11 til nå:) utrolig kult...masse fine utsikter og nedkjøringer...

Jeg merker faktisk at jeg har gått på internat før og levd i en boble sammen med folk som har tenkt mye og som har gitt meg nye måter å se ting på...jeg er en av som er mest filosofiske, men samtidig mest rastløs...en kombinasjon som egentlig ikke passer sammen...jeg er den som fåreslår rolige kaffekvelder på rommet og hopper opp søndags morgen for å stå på ski, mens de andre ligger i sengen og sutrer...

Jeg føler jeg er en blanding av min gode venn Børge og Øystein Sivertsen fra tidligere år på framnes...

Jaja...god JUL hvertfall:)

7 kommentarer:

Loffarane sa...

jeg er overklar for en kaffikveld med godprat, etterfulgt av en dag i løspudder! Her hvor jeg er er det alt for varmt, så pudderet må nok vente, men jeg kunne tenkt meg å komme innom nordfjord en tur når jeg kommer hjem til Norge..

-børge

TheMan -Øystein sa...

den e fin:) håper d, mye løssnømuligheter! varme e fint d også...sommer hele året..hehe..God Jul

Torbjørn sa...

Knalldigg da! Skia mine klør etter pudder nå..! Er de fantastiske jentene som gir deg ting å tenke på, hehe?

TheMan -Øystein sa...

hehe...pudder ja...ingen ting som det! nja...egentlig ikke..veldig mye moral, relgion og etikk..feks er mensket egostisk tvers igjennom...alle handlinger mennesker gjør kan tolkes som en egostisk handling!

Torbjørn sa...

Ja, du har rett i det.. men det er vel derfor vi må trakte etter å få guds kjærlighet..så vi kan gjøre ting uten å ha egoistiske baktanker med det. Det trenger jo ikke være egoistisk selv om det kan tolkes egoistisk. Men menneskenaturen står jo Gud imot, og da er det naturlig at alle våre (gode) gjerninger fra naturens side er egoistiske, og at det er vanskelig å gjøre gode ting av ren kjærlighet..

Øyvind Bye sa...

blanding av Boerge og Oeystein Sivertsen.. haha.. god tider Oeystein..

Godt du har mye aa tenke paa. godt du kan finne svarene dine i bibelen..

Ordspraakene f.eks er helt raae, utrolig mye visdom.

Lindabk sa...

Du er ein slik ein ferie-blogger du Øystein :-)