lørdag

Tanker



I det siste har eg hat en god del tid til å tenke, og med all den tiden er det vanskelig å unngå å gjøre nettopp det, tenke! For når en ung mann på nesten 20 år kan gå rundt i et tomt hus og virkelig vri hode rundt for de han ikke klarer å tilfredstille noen bittesmå behov han føler han har, men ikke vet hva er.

Eg har tenkt masse på dette og prøvd å finne en løsning, men hvor mer eg graver meg inn i dette spørsmålet og finner noen små tråder, jo mer komplisert blir det og missfornøyd føler eg meg...Når eg sier missfornøyd mener eg ikke at meningen er at eg skal være fornøyd hele tiden, men at eg kan slippe pusten og ikke være beskymret hele tiden...




En av løsningsteori (for meg da) er å ha levd som en bonde. En som bare tar livet med ro og ikke beskymrer seg for morgendagen...ha et hus i en stille dal rett med vannet og hat masse tid til å gjøre ting koselig og være med familien....men når eg har levd alene her i huset, så burde eg da klare å slappe av og være fornøyd med livet! Hvertfall viss eg skal være bonde i en stille dal alene med familien...




..hm...hm...

1 kommentar:

Øyvind Bye sa...

"La alt som ligger dere på hjerte komme fram for Gud med bønn og påkallelse med takk, og Guds fred som overgår all forstand, skal bevare deres hjerter og tanker i Jesus Kristus."

Tror Gud gir tilfredsstillelse der ingen andre kan.