tirsdag

Høstkvelden


I går kveld så eg ut av vinduet. Det var et vakkert syn og godstemningen kom til meg. Det er den stemningen man får når en har en jente en er interessert eller glad i. Det er herlig og deilig at naturen selv kan skape denne stemningen. Jeg syns høstkveldene er de mest romantiske og vakre jeg vet om. Det er som stemningen i en kafe i kjelleren på et gammelt hus, der belysningen er dempet og stemningen er "smooth" (viss du forstår). Sånn stemning der det passer med rolig jazz, hvor en avslappet afrikansk sangerinne synger halvhest og romantisk til. Bare at det er ute. Stjernene kan briljere og naturen og luften kommer med dufter og essenser. Pluss at lysene i det fallenede mørke ikke er der pga å skape stemningen, da blir det naturlig og ekte. Jeg blir mye fortere forelsket i på denne årstiden. Noe jeg egentlig ikke syns er så rart:)

7 kommentarer:

Unknown sa...

Fine skildringar her Frøyland! Forstår godt at du blir snarare forelska under slike omstendigheiter. Hehe...Kanskje drømmedama dukkar opp på Nordfjord? Du har byrja der sant? Alt vel elles?

TheMan -Øystein sa...

ja...e kanskje ikke så rart...nei, har ikke begynt ennå..lørdag e åpneingsdagen...grugleder meg...all good på dts? eller har ikke du begynt ennå heller?

Unknown sa...

Mhm, kjenner meg igjen i den gruglede-kjensla. Spesielt pga at alt foregår på engelsk, og det er ikkje akkurat mi sterkaste side no til dags. Engelsken min var sist oppdatert i første klasse på Framnes; den perioda eg gav blanken i alt som heite skule... Så er litt bekymra, hehe...
Som du skjønar har ikkje eg byrja på dts endå, opningsdagen vora er 15 sept, så det blir nok jobbing fram til den tid. Men eg gler meg då!Wehee!:):):)
Kva linje er det du skal gå forresten?

Stine Erica sa...

Sweet, Øystein! Gud er finurleg..Eg kjenner igjen ei slags boblande kjensle av glede:>

TheMan -Øystein sa...

ååå..d va seint..vi begynner på lørdag som sagt..skal gå ski og surf med eirik.. Går nok fint med engelsken når du kommer inn i det...eg jobbet på et hostel i bergen i fjor og da måtte eg snakke engelsk til alle som bodde der..det var stress, men du blir veldig flink fort..

Lindabk sa...

Hurra Hurra Hurra. Førerkortet er store greier! Hurra igjen. Bilen til fattern står vel lite i ro i disse stunder. hurra. bra det er lys på bilen så du kan kjøre i høstkvelden som du er så gla i:) Hurra

TheMan -Øystein sa...

jubel i heimen...fikk en cd som gave..d va stas...du har rett..godt med lys..høstkveldene kommer til å vare lenge:)