tirsdag

Hvile


Hei og hopp!! Dette blir bloggekvelden assa!! Sitter og burde egentlig legge meg snart, men det er for kjedlig..tror jeg skriver litt blogg! For i dag har jeg plukket blåbær, en hobby veldig få vet jeg har!! Jeg pleier å plukke flere liter blåbær hvert år og faktisk blir jeg ikke rastløs av det. Jeg føler meg "i ett med naturen" kanskje? Hvertfall på en måte, det liksom alt annet blir stengt ute og du bare sitter i den verste maurtuen og bryr deg ikke det sputt om samfunnet ellers! Det er kanskje en av grunnene til at mange tilbringer ferie på hytte og fjell!! Selv om jeg vet vi burde bruke den meste tiden vår på ting som gagner vår Gud og andre mennesker rundt oss, er naturen et fantastisk hvilested!! "Han lar meg ligge i grønne enger..." står det i Salmene...

9 kommentarer:

Unknown sa...

Blåbærplukkehobby altså? Då er vi visst to! Eller det er på hausten då, her er ikkje blåbær i Ørsta endå. Det forbauser meg litt at bæra har modna hjå dykk så tidleg, men for all del, det er jo berre ein fordel, då kan du jo lage blåbærpai!
Trur det ofte gagnar meir for Gud at vi er i naturen enn i samfunnet, samfunnet ER jo tross alt ikkje særleg gagneleg, det er jo menneskeskapt.
High five for Salmane og naturen!

mari sa...

Cool. Ej også he plukke blåbær i dag, i lag me søstra mi og søskenbarnet mitt. Litt dårli blåbærår i år trur ej..
Kjekt å finne mat i naturen. Hurra

Ingebjørg sa...

før likte eg ikkje blåbær. før va eg kjemperar, men no e eg faktisk ikkje FULLT så rar. tru det eller ei.

Ingebjørg sa...

før likte eg ikkje blåbær. før va eg kjemperar, men no e eg faktisk ikkje FULLT så rar. tru det eller ei.

Marit Grønning sa...

Øystein- The Man- jeg synes ditt intellektuelle vesen har steget betydelig allerede:) stå på videre, jeg følger med...

Øyvind Bye sa...

jeg tror naturen er det beste stedet å søke Gud...
Bruker du blåbærplukker??

TheMan -Øystein sa...

ha..d viste ikkje dåkker:) d ekjempekoselig ja...her i bergen e d masse blåbær og de e fine for det har både vært rein og sol...bruker bare plukker når d skal plukkes i mengden!! ellers går d for hånd ja!!;)

Lindabk sa...

Vi minnes ikke dager, men øyeblikk.--Cesare Pavese--

Joakim sa...

naturen er genial.. jeg bruker ofte nauren til å gå tur og trene i. Der får du tenke alene, og sammen med gud. han er der på en måte gjennom naturen. uansett hvilken problemer du har, så er det befriende å be til gud. gjerne i naturen.. det veit eg.. konge blåbær, digger det så heftig.